Daar gaan we... - Reisverslag uit Heesch, Nederland van Lotte Oort - WaarBenJij.nu Daar gaan we... - Reisverslag uit Heesch, Nederland van Lotte Oort - WaarBenJij.nu

Daar gaan we...

Door: Lotte van Oort

Blijf op de hoogte en volg Lotte

01 Februari 2017 | Nederland, Heesch

Lieve vrienden,

Daar gaan we dan... Morgen om 11.20 vertrek ik: op naar 4 maanden avontuur, vier maanden Paramaribo! Waar ik gisteren nog hevig 'nee' schudde op de vraag of ik al zenuwachtig was, kan ik nu niets anders dan 'ja' knikken met (gezonde) spanning in m'n buik en een grote lach op mijn gezicht.
Al maanden ben ik bezig met de voorbereidingen: pasfoto hier, apostille daar... Maar, twee weken geleden was het eindelijk zover: mijn visum was goedgekeurd en ik was klaar voor vertrek! Uiteraard kon ik niet gaan voordat ik goed afscheid had genomen van mijn lieve vrienden en familie. Het waren twee weken vol dinertjes, lunchafspraken, stapavonden en hier en daar een klein traantje. Met het afscheid van opa en oma vandaag zat mijn 'doei-zeggen-rondje' erop.
En ja, toen brak de paniek los: 23 kg (!) bagage. Als vrouw. Hoe dan? Tja, met pijn in mijn hart dat ene paar schoenen thuislaten waarvan je weet dat je ze toch zéker één keer wilt dragen onder dat ene jurkje. En dan die fijne, dikke trui, voor het geval ik het ooit koud zal krijgen onder de arico... (Nee Corona's, uiteraard NIET de teamtrui. Ik denk aan jullie.) En dan het spiegeltje, want stel dat de badkamerspiegel niet fijn is...
Je hoort het al: niets aan de hand. Mijn koffer is goed gepakt en ik zit nu heerlijk voor de (voorlopig) laatste keer bij Hotel Mama op de bank met een kopje thee. Mezelf mentaal voor te bereiden op de reis.
Gisteren schrok ik even toen ik hoorde dat Niels, mijn studie- en huisgenoot helaas twee weken later naar Paramaribo zal komen. Ik vind het altijd lastig alleen te zijn en weet niet wie ik daar tegen zal komen. Toen op dat moment de spanning toe begon te slaan, kwamen mijn lieve vriendinnen en zij hebben me op andere gedachten gebracht. De rust die ik vanaf toen had, werd vandaag voortgezet toen mijn huisbaas uit Suriname belde. Hij heeft een hotel geregeld de eerste dagen, omdat ons huis nog niet klaar is. Ik woon daar met drie anderen tijdelijk, dus de eerste dagen kan ik fijn acclimatiseren met een zwembad voor mijn toeter. Héél vervelend allemaal... Vanaf 7 februari zal ik stage gaan lopen op een vmbo-school en uiteraard krijgen jullie daar verslag van. Eén keer in de twee weken zal ik hier een bericht posten om jullie up-to-date te houden over al mijn avonturen. Maar voor nu: even wat qualitytime met paps en mams.

Bedankt voor het lezen en tot snel!

Heel veel liefs,

Lotte



  • 01 Februari 2017 - 21:50

    Marianne Lunenburg:

    Hej Lotte,

    Heel veel plezier en succes in Suriname!
    Je gaat een superavontuur aan in een heel mooi land!

    Groetjes Marianne

  • 02 Februari 2017 - 08:55

    Car:

    Lieve Lotte, ik zie het helemaal voor me: je bed vol met spullen en dan maar 23 kg mee mogen nemen voor 4 maanden v-r-e-s-e-l-i-j-k hahaha, maar het is daar zo'n mooi weer je hebt niet veel nodig (net nog ff gekeken, het is 30 gr daar... JALOERS!!). Super dat je de eerste dagen nog ff een beetje het "Hotel Mama" gevoel kunt vasthouden en rustig kunt wennen. Geniet van alles wat je gaat zien en meemaken !
    We gaan je volgen met je verhalen en foto's op deze site! ENJOY! Dikke knuffel, Car (en Paul)

  • 02 Februari 2017 - 10:55

    Kees-Jan:

    Goede reis en welkom in Suriname!
    Veel plezier de komende tijd en succes op school.
    Kees-Jan

  • 02 Februari 2017 - 12:06

    Truus Hermans:

    Lotte,
    Toen ik jouw verslag las, was je net de lucht in gegaan. Zijn de zenuwen al wat minder?
    Ik vind dat je maar boft: een paar dagen in een hotel is lekker luxe en bovendien zit je er niet alleen, maar met andere studenten. Je leert meteen nieuwe mensen kennen. Zo zie je maar dat je niet kunt voorspellen hoe alles loopt en dat waar je tegen opziet, vanzelf opgelost wordt.
    Groet,
    Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Ik ben derdejaarsstudente Nederlands aan de lerarenopleiding van de HAN. Voor mijn minor vertrek ik 2 februari naar Paramaribo, om daar vier maanden stage te lopen op een vmbo-school.

Actief sinds 09 Jan. 2017
Verslag gelezen: 705
Totaal aantal bezoekers 99018

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 01 Juni 2017

Stagelopen in Paramaribo!

Landen bezocht: